Joogastudio

— YHDESSÄ LIIKKUMINEN ON HAUSKAA —


AVOINTEN OVIEN PÄIVÄNÄ 1.2.2020 TUNNIT OVAT MAKSUTTOMIA. MUISTATHAN ILMOITTAUTUA!

Kertamaksu 18 €  
5-kerran kortti (voimassa 2kk) 85 € 
5-kerran kortti aamu, arkisin (voimassa 2kk)  68 € 
10-kerran kortti (voimassa 3kk) 145 € 
10-kerran kortti aamu, arkisin (voimassa 3kk) 125 € 
1 kk kortti 135 € 

Mattovuokra 3€
Pyyhevuokra 3€

HUOM!

Jos tulet tunnille vastaanottomme aukioloaikojen ulkopuolella, tulee käynnit olla maksettu etukäteen. Voit maksaa kertamaksun ja varata paikan tunnille suoraan ajanvarausjärjestelmästä. Verkkokaupasta voit ostaa sarja- ja kausikortteja. Esitä ohjaajalle kuitti ostoksesta tai käytä avainkortti lukijalaitteessa.


Ohjaaja- ja tuntiesittelyt

Aloitamme ohjaajien ja heidän ohjaamien tuntien esittelyt. Kaikki esittelyt ja aikataulu julkaistaan viimeistään joulun välipäivinä. Jokainen tunti on ohjaajansa näköinen. Persoonallinen ohjaajaryhmämme vie sinut matkalle joogan ihmeelliseen maailmaan oman käsialansa mukaisesti. Kokeile rohkeasti eri tunteja ja eri ohjaajien tunteja -löydät varmasti sinulle mieluisan!


Heli Saarelainen

Heli on ryhmäliikuntaohjauksen monipuolinen ammattilainen, jonka ura on vuosien saatossa kehittynyt laaja-alaiseksi kokonaisuudeksi. Heli on monelle kanta-asiakkaallemme jo tuttu ja hänen tuntejaan on kysytty pitkään ohjelmaan. Nyt saamme nauttia Helin kokonaisvaltaisesta ja erittäin asiakasläheisestä ohjaustyylistä.

Chi Ball -kehonhuolto tunnilla tehdään kehon syviä lihaksia vahvistavia ja kehoa avaavia harjoituksia. Tunti vahvistaa kehon tasapainolihaksia sekä avaa ja rentouttaa noska-hartiaseudun lihaksia.

Heli ohjaa helmikuusta alkaen:

Lauantai klo 15.00 Chi Ball- kehonhuolto


Mari Rautio

Olen valmistunut joogaopettajaksi (RYT-200) Villa Mandalasta toukokuussa 2018 ja ohjannut siitä lähtien Flow ja Yin joogaa. Olen käynyt myös Yoga Rocksin syventävän Yin joogaopettajakoulutuksen (50h).
Jooga on tuonut omaan elämääni kokonaisvaltaista hyvinvointia, mielen ja kehon tasapainoa, oman kehon kuuntelua ja kunnioittamista sekä läsnäoloa. Tätä kaikkea haluan tunneillani jakaa myös muille. Etenkin Yin jooga on lähellä sydäntäni ja uskon, että varmasti jokainen hyötyisi hetken hiljentymisestä ja pysähtymisestä oman kehon ja mielen äärelle. Lämpimästi tervetuloa kokemaan Yin joogan ihanan palauttava ja rentouttava vaikutus. Jokaiselle löydetään omalle keholle sopivat asennot, joten voit tulla juuri sellaisena kuin olet.

Yin jooga
Yin joogassa pääset rentoutumaan kokonaisvaltaisesti. Tunti on rauhallinen ja teemme useimmat asanat matolla lattiantasossa makuullaan tai istuen. Asanoissa viivytään useiden minuuttien ajan ja venytykset vaikuttavat syvälle sidekudoksiin asti, vapauttaen kehon syviä jännityksiä ja kireyksiä. Myös mielesi pääsee hiljentymään ja hermostosi rauhoittuu, jolloin kehosi pääsee palautumaan ja stressitasot laskevat. Teemme joogaharjoituksen aina omaa kehoa kuunnellen ja kunnioittaen, joten kaiken tasoiset joogaajat ovat tervetulleita tunnille. Yin jooga tuo rauhallisuudellaan jokaiselle tarpeellista vastapainoa ja hiljentymistä kiireiselle arjelle.


Hatha Flow
Virkistävä ja vahvistava joogaharjoitus, jossa liikumme pehmeästi hengityksen tahtiin. Hatha Flow joogassa yhdistämme asanat eli jooga-asennot virtaavaksi liikkeeksi. Liikumme rauhallisesti asennosta toiseen omaa kehoa kuunnellen. Teemme monipuolisesti kehoa lempeästi avaavia ja voimistavia liikkeitä sekä tasapainoharjoituksia. Hatha Flow joogassa kehität kehosi hallintaa, keskivartalon tukea ja liikkuvuutta. Kokonaisvaltainen harjoitus vahvistaa ja kirkastaa myös mieltäsi keskittymiskykyä parantavilla hengitys- ja meditaatioharjoituksilla. Teemme joogaharjoituksen aina omaa kehoa kuunnellen ja kunnioittaen, joten kaiken tasoiset joogaajat ovat tervetulleita tunnille.

Mari ohjaa helmikuusta alkaen:

Maanantai klo 17.20 Hatha Flow
Keskiviikko klo 17.00 Yin
Sunnuntai klo 18.00 Yin


Susanna Westerholm

Aloitin ryhmäliikuntatuntien vetämisen 13-vuotiaana. Vaikka työuraani mahtuu yhtä jos toistakin (muusikko, näyttelijä, hieroja, personal trainer), jumppien veto on ollut läpi elämän se sydäntäni lähinnä oleva asia. 2003 lähtien olen työskennellyt päätoimisesti liikunnanohjaajana.

Vuosien mittaan eri lajien ja alojen koulutuksia on kertynyt kiitettävä määrä. Ensimmäiset pilates- ja joogaopettajakoulutukseni olen käynyt 2000-luvun lopulla, mistä lähtien olen lajeja myös ohjannut.

Elämäntehtäväni on tuoda ihmisille hyvää oloa. Sitä jooga ja pilates ovat, niin henkisesti, kuin fyysisestikin. Rauha, omien rajojen kuuntelu ja kunnioittaminen, sekä itsensä kohtaaminen, ovat tunneillani pääosassa. Kehon ja mielen hoitaminen, hyvän mielen tuominen osallistujat kokonaisvaltaisesti huomioiden, on missioni.

Jokainen on tervetullut tunneilleni ja arvostettu juuri sellaisena, kuin on. Toivottavasti nähdään pian!

HATHA:

Hatha-joogaa voidaan kutsua rauhalliseksi perusjoogaksi, josta moni muu joogasuuntaus on saanut alkunsa. Hyvin hengitellen tasapainotamme kehon ja mielen toimintoja, sekä vahvistamme ja vetreytämme vartaloa. Asanoita tehdään niin lattiatasossa, kuin seistenkin ja niissä viivytään muutaman hengityksen ajan. Tunti saattaa sisältää myös helppoja hengitys- ja meditaatioharjoituksia mielen rauhoittamiseksi. Tunti soveltuu jokaiselle.

PILATES:

Rauhallisesti ja hyvin hengitellen keskitymme tärkeiden keskivartalon lihasten aktivoimiseen. Kun lihakset toimivat oikeassa järjestyksessä, taloudellisesti ja ranka saa hallittua liikettä joka suuntaan, selkä ja koko keho voivat paremmin. Liikkeet suoritetaan keskittyneesti oman hengityksen tahdissa, jolloin mielikin rauhoittuu. Tunti soveltuu jokaiselle.

Susanna ohjaa helmikuusta alkaen:

Tiistai klo 16.00 Hatha
Tiistai klo 17.05 Pilates
Perjantai klo 16.30 Pilates


Miriam Tepora

Miriam on elämään ja sen moninaisuuteen positiivisesti ja lempeästi suhtautuva persoona. Kehon ja mielen hyvinvointi ja tasapaino ovat hänelle nykypäivänä yksi tärkeimmistä voimavaroista myös omassa elämässä, ja joogaopettajan työssä parasta onkin näiden kokonaisuuksien ja itsen hellän arvostamisen vieminen eteenpäin. Koulutukseltaan Miriam on terveydenhoitaja (2004), terveystieteiden maisteri (2012) ja terveystieteiden aineenopettaja (2012), ryhmäliikuntaohjaaja (2008) ja joogaopettaja (2018). Tämän hetken arjen mottona toimii: " Ole ystävällinen muille ja myötätuntoinen itseäsi kohtaan".

Tule Miriamin joogatunneille juuri sellaisena kuin olet ja nauti hetken rauhasta ja lempeydestä itseäsi ja kehoasi kohtaan.

Tasapainottava (60min)

Mieltä ja kehoa tasapainottava tunti, jossa pääpaino on rentoutumisella. Käymme sarjan aikana läpi hellästi koko keho systeemin tukien sen luonnollista hormonaalista toimintaa ja palautumista. Tunti sopii sekä ensikertalaiselle että joogaa pidempään harrastaneelle. Tämä tunti antaa kyytiä stressihormoneille ja tukee kehon omaa ergonomiaa. Tunti tehdään kokonaisuudessaan lattialla.

Viyayama (60min)

Seisten tehtävä asanasarja, jolla linjaamme kehon ja luuston asentoa.

Ryhti ja tasapaino kehittyvät sekä vahvistuvat. Lempeä kehoa lämmittävä sarja avaa hienovaraisesti mm. lonkkiemme sekä rintakehän seutua sekä kehittää kehon koordinaatiokykyä.

Aurinkotervehdys - tasapainottava (90min)

Aurinkotervehdys aktivoi koko kehoamme ja tarjoaa kevyttä fyysistä haastetta lisäten kehomme voimaa ja liikkuvuutta. Tässä harjoituksessa käydään koko kehon systeemi läpi toistuvin seisten ja lattialla tehtävin asanasarjoin. Tunti päätetään rentouttavaan ja tasapainottavaan lattiasarjaan, joka kokonaisvaltaisesti harmonisoi koko systeemin.

Eteentaivutus (60min) (aloitetaan vasta myöhemmin keväällä)

Eteentaivutus on intensiivinen tunti, jolla keskitytään viemään kehon seinämiä (pallea, lantionpohja) eri asentoihin. Joogassa pallean tärkeys nähdään ensisijaisena ja tämä tunti auttaa kehoa säätelemään omaa virtaustaan. Tunti koostuu pitkistä pallean, alaselän, lantion, lonkkien sekä reisien alueelle kohdistuvista asanoista. Harjoitusta suositellaan jo jonkin verran jooga kokemusta omaaville.

Kaikille joogatunneille on hyvä varustautua rennoin ja joustavin vaattein. Mikäli tunnet olevasi vilukissa, voit ottaa myös pitkähihaisen mukaasi. Tunnit suositellaan tehtävän paljain jaloin.

Miriam ohjaa helmikuusta alkaen:

Maanantai klo 18.30 Aurinkotervehdys - tasapainoittava
Keskiviikko klo 18.00 Viyayama
Keskiviikko klo 19.05 Tasapainoittava harjoitus




Erika Boström

Jooga on osa Erikan elämää. Intohimo, työ ja harrastus, jonka opiskelu on elämän mittainen matka. Joogan, sen klassisessa muodossaan Erika löysi vuonna 2015. Erika opettaa myös Shakta joogakoulussa.

Toinen intohimo, joka on kiertänyt lonkeronsa Erikan ympärille on tanssi. Hän on harrastanut soolo- ja paritansseja vuosia ja syventänyt tanssin pedagogisia oppeja myös Taidekorkeakoulussa. Tarkastelemalla ja tutkimalla erilaisia kehotekniikoita esim. Feldenkrais-, Alexander ja Klein-tekniikkaa hän on laajentanut näkökulmaansa kehon potentiaaliin.

Erika on valmistunut joogaopettajaksi Helsingin Shakta joogakoulusta 2018. Lisäksi hän on opiskellut Shri Kali Ashramissa Thaimaassa ja suorittanut RYS200- joogaopettaja tutkinnon 2019. Molemmat koulut opettavat samaa klassista Shaiva-Shakta-tradition joogaa.

Tiistai illan tunti:
Danda Flow - Tasapainottava (90min)

Selkärangan variaatioihin keskittyvä dynaaminen harjoitus. Danda on sanskriittia ja tarkoittaa sauvaa, jolla viitataan selkärankaan. Tämä tunti on erittäin hyvä lihas- ja runko harjoitus, joka kehittää kokonaisvaltaisesti koko kehoa. Harjoituksen avulla vahvistamme käsiämme ja rakennamme voimaa. Lopuksi teemme lyhyen tasapainottavan harjoituksen, jolla saatamme kehon ja mielen tasapainoon.


Perjantain aamu tunti:
Lempeä aamujooga (60min)

Tunnilla herättelemme lempeästi kehoa. Tunti aloitetaan seisten tehtävällä harjoituksella, joka keskittyy linjaamaan kehoa ja luustoa. Tunti lopetetaan lyhyeen tasapainottavaan ja syklihengityksiin. 

Tasapainottava (60min)

Mieltä ja kehoa tasapainottava tunti, jossa pääpaino on rentoutumisella. Käymme sarjan aikana läpi hellästi koko keho systeemin, tukien sen luonnollista hormonaalista toimintaa ja palautumista. Tunti sopii sekä ensikertalaiselle että joogaa pidempään harrastaneelle. Tämä tunti antaa kyytiä stressihormoneille ja tukee kehon omaa ergonomiaa. Tunti tehdään kokonaisuudessaan lattialla.

Danda Flow (60min)

Selkärangan variaatioihin keskittyvä dynaaminen harjoitus. Danda on sanskriittia ja tarkoittaa sauvaa, jolla viitataan selkärankaan. Tämä tunti on erittäin hyvä lihas- ja runko harjoitus, joka kehittää kokonaisvaltaisesti koko kehoa. Harjoituksen avulla vahvistamme käsiämme ja rakennamme voimaa.

Erika ohjaa helmikuusta alkaen:

tiistai klo 18.10 Danda Flow ja tasapainoittava
perjantai klo 7.00 Lempeä aamujooga
torstai klo 17.20 Tasapainoittava, aloittelijat (sijaisuus)
torstai klo 18.30 Tasapainoittava (sijaisuus)
lauantai klo 9.00 Danda Flow (sijaisuus)
lauantai klo 10.10 Tasapainoittava (sijaisuus)


Tanja Huttunen

Tanja Huttunen on sertifioitu joogaopettaja, ryhmäliikunta- ja tanssiohjaaja. Tanja on kotoisin Venäjältä ja lapsuudesta hän harrastanut kansantanssia. Hän aloittanut harrastaa jooga vuonna 2011 alkaen ja jo vuonna 2014 on alkanut pitää joogaa erilaisissa klubissa ja yhdistyksessä. Hän opiskeli Kansainvälinen joogakoulussa Ishvara-joogan suuntaan ("International Yoga Federation" standardien mukainen), Urheiluopistossa "Kisakeskus" liikuntapedagogisen linjalla, Voimisteluliitto ry:ssä, liikuntakoulussa "Korus" Pietarissä. Tanjalla on iso opetuskokemus eri ikäryhmille, hän pitää tanssia lapsille, joogaa ja ryhmäliikuntaa aikuisille ja seniorille.
"Vaikka olen ryhmäliikunnan ohjaaja, jooga on sopivampi ja lähempi minulle. Jooga on minun elämäntapa, minun tuki, minun lempi harrastut ja työ. Jooga muuttaa ja kehittää minua henkisesti ja fyysisesti, aina on mahdollista löytää uusia tietoa joogan taidossa. Olen aktiivinen, aurinkoinen, positiivinen ja tunnollinen henkilö, aina opiskelen jotain uutta, kehitän itseä. Tykkään työskennellä ihmisten kanssa, vaikka ensimmäinen ammatti on merkanoomi, kirjanpidon työ tietokoneen ääressä ei sovi minulle, ei ole minun kutsumusta. Olen opettaja, pidän opettamisesta ja minun tärkeä jakaa tietoa, taitoa ja kokemusta ihmisten kanssa. Antamalla oma sielun osuus ihmisille saan heiltä energia ja positiivisuuta. Tavallisessä elämässäni elän ayurvedan"laen" mukaisesti eli noudatan asianmukaisen ravitsemuksen ja elämäntavan periaatteet intialainen terveysmuodon perinnen mukaan."
Tanja pitää Ishvara joogaa ja pehmeää jooga aloittelijoille.
"Ishvara" käännetään sanskritista kuin sisäinen valtias, jumaluus ja opettaja. Joogan harjoitukset auttavat lähentymään meitä itselleni, meidän sisäiselle opettajalle - Ishvaralle.
Ishvara on voimakas, vahvistava, fyysisesti haastava ja venytettävä joogamuoto. Ishvara jooga keskity asanoiden tekniikkaan ja haastavien asanoiden variaatioihin sekä lihaslukkoihin eli bandhoihin.
Pehmeä jooga aloittaville sopi kaikkille, jotka haluavat aloittaa harrastaa jooga, se kehittää liikkuvuutta, tasapainoa ja kehonhallintaa. Tunnilla tehtävät harjoitukset lämmittävät ja avaavat kehoa sekä rauhoittavat mieltä.

Tanja ohjaa helmikuusta alkaen:

maanantai klo 7.15 Ishvara
torstai klo 7.00 Ishvara
sunnuntai klo 11.50 Lempeä Jooga
sunnuntai klo 13.00 Ishvara


Kirsi Kankaanpää

Koulutukseltani olen RYT200 aikuisten- ja lasten joogaopettaja sekä käynyt näiden lisäksi useita lisäkoulutuksia joogan opettamiseen, muun muassa yin-jooga, odottavien ja synnyttäneiden äitien jooga sekä perhejooga. Olen opiskellut myös thaijoogahierontaa ja yhdistän tätäkin tietoutta joogatunneillani. Haluan koko ajan oppia uutta ja jaan oppimaani mielelläni eteenpäin. Ohjaajana olen positiivinen ja läsnä. Päämääräni on, että jokainen tekee liikkeet, asanat, juuri itselleen sopivalla tavalla, anatomia huomioiden. Harjoitus on aina kunkin oma matka ja tulee muistaa, että päivät ovat erilaisia, eikä aina tarvitse tehdä kaikkea, välillä voi vaan olla ❤️
Lämpimästi tervetuloa tunneille!
Kirsi Kankaanpää

Power jooga

Power jooga on liikunnallinen ja dynaaminen joogatunti joka kehittää voimaa, liikkuvuutta ja tasapainoa. Tunti alkaa maadoittavalla hengitysharjoituksella ja etenee flowmaisesti liikkeestä toiseen monipuolisesti kehonhallintaa kehittäen, hengitys ja liike yhdistäen. Energian lisäksi tunnilla saattaa myös hiki virrata. Tunnin päättää rauhoittava loppurentoutus.

Yin jooga
Yin jooga on mieltä rauhoittava sekä kehoa vapauttava ja rentouttava, restoratiivinen joogaharjoitus. Harjoitus tarjoaa sinulle mahdollisuuden pysähtyä hetkeen sekä oppia olemaan läsnä itsessäsi ja omassa kehossasi. Yin joogassa tehdään rauhallisesti kehoa avaavia liikkeitä, joiden avulla kehon kireydet vapautuvat ja mielikin rauhoittuu. Tunnin aikana tutustutaan myös kiinalaisen lääketieteen mukaisiin kehon kanaviin, meridiaaneihin sekä akupisteisiin.

Lempeä jooga (aloittelijoiden)


Rauhallinen tunti, jossa liikutaan hengityksen tahdissa omaa kehoa kuunnellen.

Tunnilla tehdään erilaisia rauhallisesti eteneviä asanasarjoja niin seisten kuin lattiatasollakin.

Tunti aloitetaan hengitysharjoituksella ja päätetään loppurentoutukseen. Tunti sopii kaikille, ei vaadi aiempaa osaamista.

Kirsi ohjaa maaliskuusta alkaen (helmikuun ajan sijainen):

torstai klo 17.20 Lempeä Jooga
torstai klo 18.30 Yin
lauantai klo 9.00 Power
lauantai klo 10.10-11.25 Yin



Sari Saarelainen

Sarin tausta on kilpaurheilussa, jonka parissa hän on viettänyt jo lähes 30 vuotta. Ammattitasolla kilpaa pyöräilevä Sari on ohjannut erilaisia ryhmäliikuntatunteja jo 20 vuoden ajan. Sari tekee myös henkilökohtaisia valmennuksia erityisesti pyöräilylajien harrastajille. Vuosien saatossa ammattiosaaminen ryhmäohjauksissa on painottunut erityisesti kestävyysliikkujan lihaskunnon ja liikkuvuuden parantamiseen keskittyviin tunteihin. 

Liikkuvuus ja venyttely -tunti on suunniteltu erityisesti kestävyysliikunnan parissa liikkuvien kuntoilijoiden harjoittelun tueksi. Tunnilla tehdään liikkuvuutta parantavia harjoituksia, joiden kautta pyritään ennaltaehkäisemään liikunnasta aiheutuvia loukkaantumisia ja vaivoja sekä kehittämään lihastasapainoa ja parantamaan liikunnan taloudellisuutta. Venyttelyissä käydään laajasti läpi koko vartalo, ottaen huomioon kestävyysliikunnan suuret lihasryhmät tarkoituksena tehostaa harjoittelusta palautumista. Tunti sopii kaikille, mutta erityisesti kaikille kestävyyslajeja harrastaville.

Sari ohjaa helmikuusta alkaen

Torstai klo 16.15 Liikkuvuus ja venyttely




Joogastudio

Yksityistunti?

— VARAA OMA TUNTI—

Meiltä voit varata ryhmällesi, seurallesi tai yrityksellesi oman tunnin. Vuokraamme myös tilojamme yksityiskäyttöön.