Joogastudio

— YHDESSÄ LIIKKUMINEN ON HAUSKAA —


Joogatunnit jatkuvat elokuusta alkaen

Jooga-tunnit jatkuvat elokuussa viikolla 35. Ilmoittautuminen ja maksu tapahtuu verkon kautta. Voit maksaa tunnin joko ilmoittautumisen yhteydessä tai maksulinkillä.

Elo- syyskuun ajan tunnit kauden kick off - hintaan:

Irtotuntien hinnat:

60 min tunti, 11€

75 min tunti, 12€

90 min tunti, 13€

10 kerran kortti (60min): 90€

10 kerran kortti (75-90min): 100€

Mikäli sinulla on kausikortti kuntosalillemme, maksat tunnista vain 5€/kerta.


Tunnit

Kaikki tunnit eivät ole ohjelmistossa saman kauden aikana.

Aurinkotervehdys aktivoi koko kehoamme ja tarjoaa kevyttä fyysistä haastetta lisäten kehomme voimaa ja liikkuvuutta. Tässä harjoituksessa käydään koko kehon systeemi läpi toistuvin seisten ja lattialla tehtävin asanasarjoin. Tunti päätetään rentouttavaan ja tasapainottavaan lattiasarjaan, joka kokonaisvaltaisesti harmonisoi koko systeemin.

Chi Ball -kehonhuolto tunnilla tehdään kehon syviä lihaksia vahvistavia ja kehoa avaavia harjoituksia. Tunti vahvistaa kehon tasapainolihaksia sekä avaa ja rentouttaa noska-hartiaseudun lihaksia.

Circuit -tunti on kiertoharjoittelu kuntosalilaitteilla. Tunti auttaa sinua tekemään tärkeää lihaskuntoharjoittelua säännöllisesti. Alkulämmittelyssä käytetään aerobisia laitteita ja kiertoharjoittelussa käytetään vaihtelevasti eri laitteita sekä omaa kehonpainoa. Kun kaipaat säännöllistä saliharjoittelua ja ohjaajan opastusta ja tsemppaamista, tunti on juuri sinulle! Sopii kaikille.

Eteentaivutus (aloitetaan myöhemmin keväällä) on intensiivinen tunti, jolla keskitytään viemään kehon seinämiä (pallea, lantionpohja) eri asentoihin. Joogassa pallean tärkeys nähdään ensisijaisena ja tämä tunti auttaa kehoa säätelemään omaa virtaustaan. Tunti koostuu pitkistä pallean, alaselän, lantion, lonkkien sekä reisien alueelle kohdistuvista asanoista. Harjoitusta suositellaan jo jonkin verran jooga kokemusta omaaville.

Flow, Pehmeä jooga aloittelijoille sopii kaikille, jotka haluavat aloittaa harrastamaan joogaa. Se kehittää liikkuvuutta, tasapainoa ja kehonhallintaa. Tunnilla tehtävät harjoitukset lämmittävät ja avaavat kehoa sekä rauhoittavat mieltä.

Hatha-joogaa voidaan kutsua rauhalliseksi perusjoogaksi, josta moni muu joogasuuntaus on saanut alkunsa. Hyvin hengitellen tasapainotamme kehon ja mielen toimintoja, sekä vahvistamme ja vetreytämme vartaloa. Asanoita tehdään niin lattiatasossa, kuin seistenkin ja niissä viivytään muutaman hengityksen ajan. Tunti saattaa sisältää myös helppoja hengitys- ja meditaatioharjoituksia mielen rauhoittamiseksi. Tunti soveltuu jokaiselle.

Hatha Flow Virkistävä ja vahvistava joogaharjoitus, jossa liikumme pehmeästi hengityksen tahtiin. Hatha Flow joogassa yhdistämme asanat eli jooga-asennot virtaavaksi liikkeeksi. Liikumme rauhallisesti asennosta toiseen omaa kehoa kuunnellen. Teemme monipuolisesti kehoa lempeästi avaavia ja voimistavia liikkeitä sekä tasapainoharjoituksia. Hatha Flow joogassa kehität kehosi hallintaa, keskivartalon tukea ja liikkuvuutta. Kokonaisvaltainen harjoitus vahvistaa ja kirkastaa myös mieltäsi keskittymiskykyä parantavilla hengitys- ja meditaatioharjoituksilla. Teemme joogaharjoituksen aina omaa kehoa kuunnellen ja kunnioittaen, joten kaiken tasoiset joogaajat ovat tervetulleita tunnille.

Ishvara käännetään sanskritista kuin sisäinen valtias, jumaluus ja opettaja. Joogan harjoitukset auttavat lähentymään meitä itselleni, meidän sisäiselle opettajalle - Ishvaralle.
Ishvara on voimakas, vahvistava, fyysisesti haastava ja venytettävä joogamuoto. Ishvara jooga keskity asanoiden tekniikkaan ja haastavien asanoiden variaatioihin sekä lihaslukkoihin eli bandhoihin.

Lempeä aamujooga Tunnilla herättelemme lempeästi kehoa. Tunti aloitetaan seisten tehtävällä harjoituksella, joka keskittyy linjaamaan kehoa ja luustoa. Tunti lopetetaan lyhyeen tasapainottavaan ja syklihengityksiin. 

Lempeä jooga aloittelijoille on rauhallinen tunti, jossa liikutaan hengityksen tahdissa omaa kehoa kuunnellen. Tunnilla tehdään erilaisia rauhallisesti eteneviä asanasarjoja niin seisten kuin lattiatasollakin. Tunti aloitetaan hengitysharjoituksella ja päätetään loppurentoutukseen. Tunti sopii kaikille, ei vaadi aiempaa osaamista.

Liikkuvuus ja venyttely -tunti on suunniteltu erityisesti kestävyysliikunnan parissa liikkuvien kuntoilijoiden harjoittelun tueksi. Tunnilla tehdään liikkuvuutta parantavia harjoituksia, joiden kautta pyritään ennaltaehkäisemään liikunnasta aiheutuvia loukkaantumisia ja vaivoja sekä kehittämään lihastasapainoa ja parantamaan liikunnan taloudellisuutta. Venyttelyissä käydään laajasti läpi koko vartalo, ottaen huomioon kestävyysliikunnan suuret lihasryhmät tarkoituksena tehostaa harjoittelusta palautumista. Tunti sopii kaikille, mutta erityisesti kaikille kestävyyslajeja harrastaville.

Power -jooga on liikunnallinen ja dynaaminen joogatunti joka kehittää voimaa, liikkuvuutta ja tasapainoa. Tunti alkaa maadoittavalla hengitysharjoituksella ja etenee flowmaisesti liikkeestä toiseen monipuolisesti kehonhallintaa kehittäen, hengitys ja liike yhdistäen. Energian lisäksi tunnilla saattaa myös hiki virrata. Tunnin päättää rauhoittava loppurentoutus.

Selän hyvinvointi ja venyttely keskittyy parantamaan selän liikkuvuutta ja helpottamaan nykyaikana yleistä selän jäykkyyttä ja sitä kautta myös helpottamaan selän kipuilua. Selän alueen avaavien liikkeiden lisäksi tunnilla tehdään ilta-aikaan sopivia palauttavia ja avaavia pitkiä syvävenyttelyjä. Tunti sopii kaikille.

Tasapainoittava Mieltä ja kehoa tasapainottava tunti, jossa pääpaino on rentoutumisella. Käymme sarjan aikana läpi hellästi koko keho systeemin tukien sen luonnollista hormonaalista toimintaa ja palautumista. Tunti sopii sekä ensikertalaiselle että joogaa pidempään harrastaneelle. Tämä tunti antaa kyytiä stressihormoneille ja tukee kehon omaa ergonomiaa. Tunti tehdään kokonaisuudessaan lattialla.

Lempeä Tasapainottava/ äijäjooga (90min) Rentouttava meditatiivinen joogatunti, joka tukee kehon luonnollista hormonaalista toimintaa. Tämä tunti rauhoittaa ja antaa kyytiä stressihormoneille. Hellävarainen tunti aloitetaan seisten tehtävällä sarjalla, jonka jälkeen teemme lattiatasossa palauttavan tri-dosha sarjan. Tämä tunti on omiaan tasapainottamaan mieltä sekä kehoa. Tunti sopii sekä ensikertalaiselle että joogaa pidempään harrastaneelle ja erityisesti miehille! Tunti tukee kehon omaa ergonomiaa ja perustuu täysin rentoutukseen sekä suoritusvapauteen.

Viyayama Seisten tehtävä asanasarja, jolla linjaamme kehon ja luuston asentoa.
Ryhti ja tasapaino kehittyvät sekä vahvistuvat. Lempeä kehoa lämmittävä sarja avaa hienovaraisesti mm. lonkkien sekä rintakehän seutua sekä kehittää kehon koordinaatiokykyä.

Yin -joogassa pääset rentoutumaan kokonaisvaltaisesti. Tunti on rauhallinen ja teemme useimmat asanat matolla lattiantasossa makuullaan tai istuen. Asanoissa viivytään useiden minuuttien ajan ja venytykset vaikuttavat syvälle sidekudoksiin asti, vapauttaen kehon syviä jännityksiä ja kireyksiä. Myös mielesi pääsee hiljentymään ja hermostosi rauhoittuu, jolloin kehosi pääsee palautumaan ja stressitasot laskevat. Teemme joogaharjoituksen aina omaa kehoa kuunnellen ja kunnioittaen, joten kaiken tasoiset joogaajat ovat tervetulleita tunnille. Yin jooga tuo rauhallisuudellaan jokaiselle tarpeellista vastapainoa ja hiljentymistä kiireiselle arjelle.



Kaikille joogatunneille on hyvä varustautua rennoin ja joustavin vaattein. Mikäli tunnet olevasi vilukissa, voit ottaa myös pitkähihaisen mukaasi. Tunnit suositellaan tehtävän paljain jaloin.


Ohjaajaesittelyt

Jokainen tunti on ohjaajansa näköinen. Persoonallinen ohjaajaryhmämme vie sinut matkalle joogan ihmeelliseen maailmaan oman käsialansa mukaisesti. Kokeile rohkeasti eri tunteja ja eri ohjaajien tunteja -löydät varmasti sinulle mieluisan!


Heli Saarelainen

Heli on ryhmäliikuntaohjauksen monipuolinen ammattilainen, jonka ura on vuosien saatossa kehittynyt laaja-alaiseksi kokonaisuudeksi. Heli on monelle kanta-asiakkaallemme jo tuttu ja hänen tuntejaan on kysytty pitkään ohjelmaan. Nyt saamme nauttia Helin kokonaisvaltaisesta ja erittäin asiakasläheisestä ohjaustyylistä.

Heli ohjaa:

Sunnuntai klo 18.00 Chi Ball- kehonhuolto



Miriam Tepora

Miriam on elämään ja sen moninaisuuteen positiivisesti ja lempeästi suhtautuva persoona. Kehon ja mielen hyvinvointi ja tasapaino ovat hänelle nykypäivänä yksi tärkeimmistä voimavaroista myös omassa elämässä, ja joogaopettajan työssä parasta onkin näiden kokonaisuuksien ja itsen hellän arvostamisen vieminen eteenpäin. Koulutukseltaan Miriam on terveydenhoitaja (2004), terveystieteiden maisteri (2012) ja terveystieteiden aineenopettaja (2012), ryhmäliikuntaohjaaja (2008) ja joogaopettaja (2018). Tämän hetken arjen mottona toimii: " Ole ystävällinen muille ja myötätuntoinen itseäsi kohtaan".

Tule Miriamin joogatunneille juuri sellaisena kuin olet ja nauti hetken rauhasta ja lempeydestä itseäsi ja kehoasi kohtaan.

Miriam ohjaa:

Maanantai klo 18.30 Aurinkotervehdys - tasapainoittava
Keskiviikko klo 18.00 Viyayama
Keskiviikko klo 19.05 Tasapainoittava harjoitus




Erika Boström

Jooga on osa Erikan elämää. Intohimo, työ ja harrastus, jonka opiskelu on elämän mittainen matka. Joogan, sen klassisessa muodossaan Erika löysi vuonna 2015. Erika opettaa myös Shakta joogakoulussa.

Toinen intohimo, joka on kiertänyt lonkeronsa Erikan ympärille on tanssi. Hän on harrastanut soolo- ja paritansseja vuosia ja syventänyt tanssin pedagogisia oppeja myös Taidekorkeakoulussa. Tarkastelemalla ja tutkimalla erilaisia kehotekniikoita esim. Feldenkrais-, Alexander ja Klein-tekniikkaa hän on laajentanut näkökulmaansa kehon potentiaaliin.

Erika on valmistunut joogaopettajaksi Helsingin Shakta joogakoulusta 2018. Lisäksi hän on opiskellut Shri Kali Ashramissa Thaimaassa ja suorittanut RYS200- joogaopettaja tutkinnon 2019. Molemmat koulut opettavat samaa klassista Shaiva-Shakta-tradition joogaa.

Erika ohjaa:

tiistai klo 18.10 Lempeä tasapainoittava/äijäjooga
perjantai klo 7.00 Lempeä aamujooga


Tanja Huttunen

Tanja Huttunen on sertifioitu joogaopettaja, ryhmäliikunta- ja tanssiohjaaja. Tanja on kotoisin Venäjältä ja lapsuudesta hän harrastanut kansantanssia. Hän aloittanut harrastaa jooga vuonna 2011 alkaen ja jo vuonna 2014 on alkanut pitää joogaa erilaisissa klubissa ja yhdistyksessä. Hän opiskeli Kansainvälinen joogakoulussa Ishvara-joogan suuntaan ("International Yoga Federation" standardien mukainen), Urheiluopistossa "Kisakeskus" liikuntapedagogisen linjalla, Voimisteluliitto ry:ssä, liikuntakoulussa "Korus" Pietarissä. Tanjalla on iso opetuskokemus eri ikäryhmille, hän pitää tanssia lapsille, joogaa ja ryhmäliikuntaa aikuisille ja seniorille.
"Vaikka olen ryhmäliikunnan ohjaaja, jooga on sopivampi ja lähempi minulle. Jooga on minun elämäntapa, minun tuki, minun lempi harrastut ja työ. Jooga muuttaa ja kehittää minua henkisesti ja fyysisesti, aina on mahdollista löytää uusia tietoa joogan taidossa. Olen aktiivinen, aurinkoinen, positiivinen ja tunnollinen henkilö, aina opiskelen jotain uutta, kehitän itseä. Tykkään työskennellä ihmisten kanssa, vaikka ensimmäinen ammatti on merkanoomi, kirjanpidon työ tietokoneen ääressä ei sovi minulle, ei ole minun kutsumusta. Olen opettaja, pidän opettamisesta ja minun tärkeä jakaa tietoa, taitoa ja kokemusta ihmisten kanssa. Antamalla oma sielun osuus ihmisille saan heiltä energia ja positiivisuuta. Tavallisessä elämässäni elän ayurvedan"laen" mukaisesti eli noudatan asianmukaisen ravitsemuksen ja elämäntavan periaatteet intialainen terveysmuodon perinnen mukaan."

Tanja ohjaa:


sunnuntai klo 12.30 Jooga aloittelijoille- Ishvara


Kirsi Kankaanpää

Koulutukseltani olen RYT200 aikuisten- ja lasten joogaopettaja sekä käynyt näiden lisäksi useita lisäkoulutuksia joogan opettamiseen, muun muassa yin-jooga, odottavien ja synnyttäneiden äitien jooga sekä perhejooga. Olen opiskellut myös thaijoogahierontaa ja yhdistän tätäkin tietoutta joogatunneillani. Haluan koko ajan oppia uutta ja jaan oppimaani mielelläni eteenpäin. Ohjaajana olen positiivinen ja läsnä. Päämääräni on, että jokainen tekee liikkeet, asanat, juuri itselleen sopivalla tavalla, anatomia huomioiden. Harjoitus on aina kunkin oma matka ja tulee muistaa, että päivät ovat erilaisia, eikä aina tarvitse tehdä kaikkea, välillä voi vaan olla ❤️
Lämpimästi tervetuloa tunneille!
Kirsi Kankaanpää

Kirsi ohjaa:

torstai klo 17.20 Lempeä Jooga
torstai klo 18.30 Yin
lauantai klo 9.00 Power
lauantai klo 10.10-11.25 Yin






Joogastudio

Yksityistunti?

— VARAA OMA TUNTI—

Meiltä voit varata ryhmällesi, seurallesi tai yrityksellesi oman tunnin. Vuokraamme myös tilojamme yksityiskäyttöön.